Slide Slide Slide

دپارتمان تخصصی ربات های صنعتی

رهیافتی جدید در بهره وری

ربات صنعتی چیست؟

ربات صنعتی یه یک یا مجموعه ای از ربات ها گفته می شود که در یک سلول، کارها را بصورت اتوماتیک انجام می دهند. هدف این ربات ها به حداکثر رساندن ، تسریع و ساده سازی یک ماژول تولید کامل و دستیابی به سطوح بالای تکرار کیفیت محصول است.

این سیستمهای خودکار دارای درجه استقلال بسیار بالایی هستند. به خاطر داشته باشید که ربات ها بدون دخالت انسان می توانند شیفت شب و تعطیل را نیز تحت پوشش قرار دهند. آنها هرگز بیمار نمی شوند و به تعطیلات نمی روند!

ربات های صنعتی به شرکتها این امکان را می دهند که در آخر هفته دو برابر بیشتر از ساعتهای کار در طول هفته کاری توسط اپراتورهای سنتی عمل کنند!

بنابراین ، اگرچه ممکن است  سرمایه گذاری اولیه قابل توجه باشد ، اما بازگشت سریع سرمایه (ROI) را فراهم می کند که برای مدیرانی که دارای محدودیت های بودجه ای هستند ضروری است. طبق تجربه ما ، یک سلول رباتیک با طراحی خوب ، بازدهی حتی کمتر از یک سال دارد.

robatic

کاربردهای متنوع ربات های صنعتی

ربات های صنعتی برای خودکار سازی عملیات مختلف در بسیاری از بخشهای تولید مورد استفاده قرار می گیرند. در انجام این وظایف، سرعت و دقت فاکتورهای کلیدی جهت کاربرد این سیستم ها محسوب شده و در اتوماتیک سازی فرآیندهای کیفی و بازرسی هم نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. همچنین با به کارگیری این ابزارها می‌توان آمار مختلف تولید را به روشی مطمئن و در فرآیندی یکنواخت، مستند سازی نمود. وظایف مختلفی که ربات های صنعتی در صنایع به انجام می‌رسانند را می‌توان در گروه های پایه زیر دسته بندی نمود:

jooshkari

جوشکاری

یکی از کاربردهای مهم ربات های صنعتی، جوشکاری توسط ربات می باشد. جوشکاری رباتیک می تواند دقت را افزایش دهد و ضایعات را برای اکثر عملیات جوشکاری کاهش دهد. ربات‌ های مشارکتی (کوبات‌ها) به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از لحاظ تعمیر و نگهداری کم هزینه تر و ساده‌تر از ربات‌ های صنعتی سنتی هستند، آن­ها می‌توانند جوشکاری قوس، TIG، لیزر، MIG، اولتراسونیک، پلاسما و نقطه جوش را خودکار کنند و همچنین می‌توانند لحیم کاری را انجام دهند.

سلول رباتیک رنگ الکترواستاتیک

رنگ آمیزی

ربات‌ های رنگ آمیزی، پوشش‌ها را با دقت و یکنواختی بالا اعمال می‌کنند. این ربات های صنعتی معمولاً در یک محیط تولیدی به کار می روند. به طور خاص، صنعت خودرو سال هاست که از این نوع ربات های صنعتی جهت رنگ آمیزی استفاده می کند. ربات‌ های رنگ آمیزی مدرن از بازوهایی با شش درجه آزادی استفاده می‌کنند. این بدان معنی است که آنها نه تنها می توانند بیرون ماشین را رنگ کنند، بلکه می توانند به داخل آن نیز برسند.

palet

پالت کردن

کسب‌وکارها از ربات‌ های صنعتی پالت‌سازی برای کارهای زیادی استفاده می‌کنند، از جمله دست زدن به اقلام بسیار ظریف مانند شیشه، اجسام با شکل‌های عجیب و غریب و یا محصولاتی که گرفتن و کنترل آنها دشوار است، محصولاتی که ممکن است در اثر تماس انسان یا حتی مواد خطرناک آسیب ببینند. برای برآورده کردن طیف وسیعی از نیازها، بسیاری از انواع گریپر یا گیره وجود دارد که به شما امکان می‌دهد ربات پالت‌کننده خود را برای کار خود سفارشی کنید.

جابجایی

جابجایی

ربات جابجایی مواد یکی از انواع ربات های صنعتی است که وظیفه آن جابجایی مواد فواصل کوتاه  می باشد. جابجایی مواد فرآیند حمل و قرار دادن کالاها و مواد در فواصل کوتاه در یک ساختمان، کارخانه، تأسیسات یا انبار است. برای مثال ربات یک قطعه را از روی یک کانوایر برمیدارد و آن را روی کانوایر خط دیگری قرار می دهد تا فرآیند بعدی روی آن انجام شود. ربات های صنعتی علاوه بر اینکه برای کارهای جابجایی مناسب هستند، اغلب در این کار بسیار بهتر از انسان ها نیز هستند.

taghzie

تغذیه دستگاه

سیستم‌ تغذیه دستگاه با ربات های صنعتی به گونه‌ای طراحی شده‌ که می تواند با اطمینان و دقت ، محصول را از ماشین‌های تولیدی در24ساعت شبانه‌روز، و 7 روز هفته بارگیری و تخلیه کند. خودکارسازی فرآیندهای تولید نه تنها کیفیت و قوام محصول نهایی را بهبود می بخشد، بلکه ایمنی را نیز افزایش میدهد و در عین حال خطاها و ضایعات مواد را کاهش می دهد. خودکارسازی این وظایف ساده اما حیاتی، نیروی کار شما را برای کارهای ارزشمندتر و مهم‌تر آزاد می‌کند.

montaj

مونتاژ

ربات خط مونتاژ یک ماشین برنامه ریزی شده است که برای اتصال اجزای تشکیل دهنده یک محصول به یکدیگر استفاده می شود. در مقایسه با نیروی انسانی، ربات‌ های مونتاژ سریع تر هستند و از دقت مکانیکی بالاتری برخوردارند که ممکن است انسان قادر به دستیابی به آن نباشد. این نمونه از ربات های صنعتی با توجه به توان و کاربردی که در صنایع دارند مانند توانایی آنها در حمل بارهایی با وزن بالاتر هنگام مونتاژ قطعات بزرگ موجب کاهش هزینه در زمان، نیروی انسانی و سرمایه خواهند داشت.

همانطور که در بالا ذکر شد ، این نوع اتوماسیون رباتیک در هر زمینه صنعتی (خودروسازی ، هوانوردی ، مکانیک ، دارو ، مواد غذایی و غیره) کاربرد دارد. مهم نیست وظیفه یک ربات صنعتی چیست، خروجی دقیق و قابل اعتماد خواهد بود.

ربات های صنعتی علاوه بر سیستم بسیار کارآمد ، انعطاف پذیری فوق العاده ای نیز دارند،  با تغییر نوع فرآیندکاری ، شما به سادگی ربات ها را برنامه ریزی مجدد می کنید بدون اینکه تغییرات اساسی ایجاد کنید. علاوه بر این ، اگر شرکت نیاز به تغییر از یک نوع فرآیند  به نوع مشابه دیگر داشته باشد ، ربات های صنعتی می توانند بسیار سریع و کارآمد تبدیل شوند.

انواع ربات های صنعتی

ربات شش محور

ربات های صنعتی شش محور نوعی ربات مفصل هستند و رایج ترین استفاده آنها برای تولیدات صنعتی است. انعطاف پذیری ، استحکام و دسترسی مورد نیاز برای تکمیل اکثر کاربردها از جمله جوشکاری ، جابجایی مواد ، پالتایزینگ و رنگ آمیزی را فراهم می کند. این نوع از ربات های صنعتی قادر به حرکت در سطوح x ، y و z هستند. علاوه بر این ، آنها می توانند حرکات چرخشی را نیز انجام دهند. این باعث می شود حرکت این ربات ها شبیه به حرکت بازوی انسان باشد . ربات های شش محور قادرند انواع بیشتری از کاربردهای رباتیک را انجام دهند زیرا دامنه حرکتی بیشتری دارند.

6-axis Robot

هر محور یک حرکت یا درجه آزادی مستقل را نشان می دهد که به بازوی رباتیک اجازه می دهد تا به نقطه ی برنامه ریزی شده حرکت کند.

انواع مختلفی از ربات های شش محور وجود دارد. آنها می توانند از کوچک تا بزرگ متغیر باشند. ظرفیت بار آنها ممکن است فقط چند کیلوگرم تا بیش از هزار کیلوگرم باشد. و همچنین دارای سطح دسترسی های متفاوت می باشند. حتی ربات های شش محوره ویژه ای وجود دارد که برای محیط های کاری خاص مانند اتاق های  بسیار تمیز  تا محیط های ریخته گری طراحی شده اند.

ربات دلتــا

ربات های صنعتی دلتا در ابتدا در دهه 1980 ایجاد شدند اما تا حدود ده سال پیش در جهان توسط تولید کنندگان مورد توجه قرار نگرفتند. اکنون ربات های دلتا را می توان معمولاً در خطوط مونتاژ در صنایع مختلف یافت. این ربات ها به دلیل طراحی بازوی متوازی الاضلاع به عنوان ربات های لینک-موازی نیز شناخته می شوند.  این نوع از ربات های صنعتی به طور معمول دارای سه تا چهار بازو از جنس فیبر کربن و سبک وزن هستند که از بدنه اصلی ربات به سمت پایین امتداد دارند. با توجه به شباهت طراحی آنها به عنکبوت ، به آن ها ربات های عنکبوتی نیز گفته می شود.

Delta Robot

ربات های دلتا به دلیل سرعت بالا و شتاب زیاد شناخته شده اند. طراحی آنها چیزی است که آنها را سریعتر از سایر انواع ربات های صنعتی می کند. اکثر ربات های صنعتی دارای موتورهایی هستند که در بازوی ربات قرار دارند و این امر آنها را برای کاربردهای بار سنگین مناسب می کند. با این حال ، داشتن موتورها در بازوی ربات باعث افزایش وزن و در نتیجه مانع سرعت سریع می شود. با استفاده از رباتهای دلتا ، همه موتورها در بدنه اصلی ربات قرار دارند. این امر تمام وزن اصلی ربات را ثابت نگه می دارد. تمام حرکات از بازوهای بسیار سبک ربات ها سرچشمه می گیرد و اینرسی کم را برای سرعت و شتاب های فوق العاده سریع ایجاد می کند.

ربات SCARA

ربات های SCARA یک گزینه محبوب برای کاربردهای کوچک مونتاژ رباتیک است. SCARA مخفف عبارت Selective Compliance Articulated Robot Arm است ، به این معنی که در محور X-Y سازگار است و در محور Z سفت و سخت است. پیکربندی این ربات های صنعتی منحصر به فرد است و برای اداره انواع عملیات جابجایی مواد طراحی شده است.

Scara Robot

ربات های SCARA ، یکی از رایج ترین اشکال ربات های صنعتی در صنعت امروز هستند. این ربات های صنعتی برای اتوماسیون مکانیکی در بسیاری از زمینه های صنعتی مانند مونتاژ اتوماتیک ، رنگ آمیزی ، جابجایی ، جوشکاری و غیره مناسب هستند.

ربات مشارکتی

بات های مشارکتی به عنوان ربات هایی تعریف می شوند که قادرند بدون نیاز به فنس یا حصار ایمنی ، بدون خطر در اطراف انسان کار کنند. ربات های مشارکتی معمولاً به طور خلاصه به عنوان cobots نیز شناخته می شوند و با فناوری اجتناب از برخورد ( collision Detection )طراحی شده اند. این فناوری اجتناب از برخورد است که به ربات های مشارکتی اجازه می دهد با خیال راحت در بین انسان ها کار کنند. سنسورهای ایمنی پیشرفته آنها می توانند تشخیص دهند که چه زمانی یک شخص یا شی ای در داخل محدوده کاری cobots وارد شده است ، که در این صورت یا حرکت خود را کند می کنند یا بسته به اینکه شخص یا شیء خیلی نزدیک باشند ، خود را متوقف می کنند.

Collaborative robot

ربات های SCARA ، یکی از رایج ترین اشکال ربات های صنعتی در صنعت امروز هستند. این ربات های صنعتی برای اتوماسیون مکانیکی در بسیاری از زمینه های صنعتی مانند مونتاژ اتوماتیک ، رنگ آمیزی ، جابجایی ، جوشکاری و غیره مناسب هستند.

ربات های صنعتی و صنعت 4.0

صنعت 4.0، همچنین به عنوان اینترنت صنعتی اشیا (iot) شناخته می شود که در حال تغییر نحوه کار تولید کنندگان در سراسر جهان است. توانایی جمع آوری ، تجزیه و تحلیل و عمل بر روی داده های تولید ی ، به ویژه از نظر بهره وری و بهینه سازی مداوم ، تأثیر تحول آفرینی بر روی عملیات دارد.

برای مدیریت هوشمندتر دستگاهها ، ربات های صنعتی می توانند به سیستمی برای جمع آوری ، ذخیره سازی و پردازش داده های تولیدی نیز مجهز شوند. این نرم افزار معمولاً از روتر استفاده می کند که به شما امکان عیب یابی و کنترل از راه دور ربات صنعتی را نیز می دهد.

سطح بالای فناوری به دست آمده از طریق این سیستم ذخیره سازی و کنترل داده باعث می شود تا بتواند نیازهای صنعت 4.0 را برآورده کند.

رباتیک

مزایای اتوماسیون با ربات های صنعتی

امروزه تولیدکنندگان زیادی نسبت به سال های قبل به اتوماسیون روی آورده اند تا بتوانند در بازار جهانی رقابت کنند. کسب و کارهای کوچک و شرکت های بزرگ همگی نسبت به نیازهایشان این روزها تلاش می­کنند از اتوماسیون رباتیک استفاده کنند تا کارگران و نیروی انسانی را از انجام کارهای تکراری رها کرده و میزان بهره وری را افزایش دهند. با پیشرفت هوش مصنوعی و برنامه نویسی رباتیک وهمچنین افزایش قدرت انعطاف پذیری بازوها و گیره های ربات­ها، مزایای استفاده از اتوماسیون با ربات های صنعتی هر روز در حال افزایش است.

اگر شما یک تولید کننده هستید، صرف نظر از اندازه شرکت خود، باید مزیت های اتوماسیون رباتیک را برای کارخانه خود در نظر بگیرید، در این بخش به تعدادی از مزیت های اصلی اتوماسیون با ربات های صنعتی اشاره خواهیم کرد:

کیفیت

برخلاف نیروی کار انسانی که ممکن است مرتکب خطا شوند، ربات‌های صنعتی طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که وظایف بسیار خاص را بارها و بارها بدون هیچ گونه تغییری انجام دهند، که این امر منجر به بهبود ثبات محصول و افزایش کیفیت کلی محصول می‌شود. تولیدکنندگان به کمک اتوماسیون رباتیک با کاهش احتمال وقوع خطا در زمان تولید، کیفیت محصول را بهبود می بخشند و در صورت بروز خطا، زمان و منابع مورد نیاز برای تصحیح خطاها بسیار کاهش می یابد.

سرعت

با کاهش زمان تولید و افزایش بهره وری کل، ربات های صنعتی می توانند هزینه های کل تولید را بین 20 تا 60 درصد کاهش دهند. هزینه های عملیاتی نیز کاهش می یابد و می توان نیروی انسانی متخصص را از وظایف تکراری به وظایف فنی تخصیص داد. برای برخی از تولیدکنندگان خرد، هزینه نصب یک ربات صنعتی ممکن است در ابتدا خیلی زیاد به نظر برسد ولی در بلند مدت صرفه اقتصادی قطعا با اتوماسیون رباتیک می­باشد.

مدیریت هزینه

با پیاده سازی اتوماسیون ربات های صنعتی و بهره گیری از مزایای نیروی کار رباتیک، تولیدکنندگان می توانند بهره وری و کارایی کارخانه های خود را افزایش دهند. ربات‌های صنعتی می‌توانند هر روز به مدت 24 ساعت بدون وقفه کار کنند. آنها را می توان طوری برنامه ریزی کرد که حرکات دقیق و تکراری را سریع و پیوسته انجام دهند. این سطح از بهبود در روند تولید می تواند به افزایش چشمگیر تولیدات یک کارخانه و ارتقای نقش کارگران کارخانه کمک کند.

جلب رضایت مشتری

با کاهش تنوع محصول و افزایش نرخ عرضه محصولات برای خرید، مشتریان از خروجی محصولات تولیدی شما راضی تر خواهند بود. رضایت بیشتر مشتری می تواند منجر به تبلیغات بیشتر محصولات شما و بررسی جنبه های مثبت محصول شود که به نوبه خود درآمد بیشتری برای کسب و کار شما ایجاد می کند. ربات‌های صنعتی می‌توانند این اطمینان را به ما بدهند که ثبات محصول می‌تواند پایداری رضایت مشتری را به همراه داشته باشد، و همچنین باعث می­شوند که تغییرات مورد نیاز در محصول که توسط مشتریان درخواست داده می‌شود، تا حد امکان سریع و بدون نقص اجرا شود.

ایمنی

ربات های صنعتی قادر به انجام وظایف تکراری هستند، این دسته فعالیت ها برای کارکنان انسانی می­تواند بسیار خطرناک باشد. به عنوان مثال، بلند کردن قطعه­ ی بیش از حد سنگین، کار با تیغه یا لیزر، قرار گرفتن در معرض آتش یا گاز و موارد دیگر، ممکن است برای کارگران کارخانه شما خطرناک باشد. شما می‌توانید با سپردن این نوع کارهای خطرناک به ربات‌های صنعتی از کارکنان خود محافظت کنید. این امر باعث کاهش تصادفات و صدمات در محیط کار کارخانه می­شود و به کارگران کمک می کند در بلند مدت سالم بمانند.

کاهش ضایعات تولید

افزایش دقت در تولید باعث می­شود استفاده از مواد اولیه حداکثر شود و ضایعات تولید و اتلاف منابع کاهش یابد. ربات‌های صنعتی طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که در تولید محصول دقیق و با ثبات باشند، به این معنی که مواد اولیه دقیقاً در صورت نیاز استفاده می‌شوند. به عنوان مثال، ربات های صنعتی می توانند مشخص کنند که حداقل رنگ مورد نیاز برای سطح یک محصول و یا کمترین میزان سیم که برای یک عملیات جوشکاری استفاده می شود چه مقدار است. این ویژگی به شما کمک می کند تا در هزینه ها و همچنین منابع تولیدی خود صرفه جویی کنید.

استفاده بهینه از فضای موجود

بسیاری از ربات های صنعتی امروزه بر روی پایه های کوچک و متحرک ساخته شده اند تا در فضاهای کوچک جا شوند. ربات‌ها را نه تنها می‌توان بر روی پایه‌های متحرک جابه‌جا کرد، بلکه می‌توان آن‌ها را روی سقف، دیوار و موارد دیگر نیز نصب کرد که همه اینها به صرفه‌جویی در استفاده از فضای کف کارخانه کمک می‌کند. به طور کلی، اتوماسیون می تواند به شما کمک کند تا در فضا و همچنین زمان برای کارگران کارخانه که اکنون می توانند وظایف خود را در یک فضای کوچکتر انجام دهند، صرفه جویی کنید.

تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته

بیشتر ربات‌ های صنعتی مجهز به فناوری بینایی ماشین و شبکه اینترنت بی‌سیم هستند که به آنها این امکان را می‌دهد تا داده‌های دقیق تولید را به گونه‌ای بررسی کنند که نیروی انسانی قادر به انجام آن نیست. آخرین نسل ربات‌ها می‌توانند تمام اطلاعات را از حسگرهای خود تا برنامه‌های تحلیلی مانند Forge/Sight ادغام کنند و به صاحبان کارخانه، مدیران و اپراتورها، دسترسی به داده‌های کامل تولید را بدهند که می‌تواند فرصت‌های جدیدی را برای بهبود فرآیند ایجاد کند.

آزاد کردن کارگران برای کارهای با ارزش تر

از آنجایی که ربات‌ های صنعتی وظایف خسته‌کننده و تکراری را انجام می‌دهند، شما می‌توانید از تمرکز نیروی انسانی ارزشمند خود بر روی کارهای سطح بالا که به مهارت، تخصص و انعطاف‌پذیری بیشتری نیاز دارند، سود بیشتری ببرید. کارگران تولیدی می توانند با تمرکز بر راه های تخصصی، برای بهبود تولید و افزایش درآمد، به طور مستقیم به موفقیت و پیشرفت شرکت کمک کنند. این موضوع می تواند شامل تمرکز بر نوآوری های محصول جدید یا راه های جدید برای افزایش کارایی تولید باشد.

سورین فربد طیف گسترده ای از راه حل های خودکار را برای تولیدات شما ارائه می دهد ، که همیشه بر کارایی و بهبود فرآیند تمرکز دارند. ربات های صنعتی ما  که می توانند به صورت جداگانه بر روی ماشین آلات یا خطوط تولید نصب شوند و  یا می توانند کاملاً سفارشی شوند تا نیاز مشتری را برآورده کنند ، و اطمینان حاصل کنند که فرآیند تولید را بهینه می کنند و ارزش منابع انسانی را افزایش می دهند.

دانش فرآیند

متخصصین رباتیک با تجربه (حدود 12 سال تجربه )

مهندسی و طراحی ربات های صنعتی

نصب و برنامه نویسی

همکاری با برندهای KUKA  ، FANUC  ، ABB  و  Yaskawa

تخصص سیستم های سفارشی چند ربات

ابزار ربات

طراحی و ساخت ابزار سفارشی

نصب آسان ابزار

استفاده از مواد مقاوم در برابر سایش

فیکسچرهای انعطاف پذیر

طرح ها ی تست شده

ربات های صنعتی از قبل مهندسی شده یا کاملاً سفارشی

برای هر کاربردی

برای هر صنعتی

مستقل از انتخاب ربات

راه حل های مهندسی:

  • طراحی کامل سیستم ربات های صنعتی شامل اجزای مکانیکی ، الکتریکی ، نرم افزاری ، کنترل ها ، بینایی ماشین، سنسورها ، الگوریتم ها ، برنامه ریزی مسیرهای حرکتی.

کنترل ها ، بهینه سازی ، برنامه ریزی حرکت ، بینایی ماشین:

  • آشنایی گسترده با مسیر و برنامه ریزی حرکتی برای ربات های صنعتی
  • زمان برنامه ریزی حرکت بهینه شامل پویایی سیستم ، موانع و پویایی محرک.
  • تجربه در ایجاد سیستم های مبتنی بر بینایی ماشین برای جابجایی قطعات

تجربه برنامه ریزی و اجرا:

  • تجربه با ربات های برندFanuc ، Kawasaki ، Hyundai ، ABB و سایر موارد دیگر
  • آشنایی با انواع ابزارها و گیرپرهای مورد استفاده ربات

طراحی ، کنترل ، برنامه ریزی حرکت ربات های صنعتی:

  • ربات های صنعتی 6 محور
  • ربات های چندمحوره و دکارتی
robot

دپارتمان ربات های صنعتی شرکت سورین فربد

با توجه به تعریف های جدید در فناوری های صنعتی می‌توان پیش‌بینی کرد که صنعت یک دهه جدید را شروع خواهد کرد. در ۱۰ سال گذشته پیشرفت های چشمگیری در زمینه ربات های صنعتی و فناوری های مورد استفاده در آن و همچنین فناوری‌های خطوط تولید ایجاد شده است.

با توجه به پیشرفت های حیرت انگیزی که در این دهه شاهد آن بودیم، به نظر می‌رسد که در ۱۰ سال آینده شاهد تغییرات بیشتری در ربات های صنعتی خواهیم بود. در ایران نیز با توجه به افزایش قابل توجه و رشد محصولات کارخانجات مختلف ، نیاز خطوط سنگین تولید به استفاده از ربات های صنعتی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌گردد.

در این دپارتمان سعی بر آن داریم تا توجه صنعتگران ایرانی را بیش از هر زمان دیگر به توجیه استفاده از خطوط رباتیک و فناوری های مرتبط با آن جلب نماییم و در این راستا کارشناسان ما خدمات مختلفی از مشاوره و آگاه سازی فرآیندهای جدید گرفته تا اجرا و توسعه سلول‌های رباتیک را به علاقه‌مندان این حوزه صنعتی ارائه می‌دهند .

شرکت سورین فربد، بر اساس ماموریت سازمانی خود مفتخر است که شرکت‌های حاضر در این چرخه صنعتی را از روندها و نوآوری‌های گسترش یافته در آن آگاه سازد و به عنوان یک شرکت دانش بنیان به رفع نیازهای فناورانه در صنعت کشور کمک رسانی نمایند .

یکی از جنبه های نوآوری در ربات های صنعتی را می‌توان در برنامه نویسی آن مشاهده نمود از آنجا که محکم ترین و همه کار ترین ربات ها بدون برنامه نویسی موثر در واقع هیچ چیز نیستند ، به همین خاطر بسیاری از مهندسان و توسعه‌دهندگان ربات های صنعتی تمرکز خود را بر روی طراحی بهتر نرم‌افزارهای این حوزه قرار داده اند .

یکی دیگر از جنبه های فناوری، هوش مصنوعی است که امروزه تقریبا برای هر صنعتی یک پیشرفت محوری محسوب می‌شود و نوید خاصی را برای رباتیک و اتوماسیون می دهد. ترکیب هوش مصنوعی با سیستم های پیشرفته رباتیک، فرآیندهای تولید خودکار را از طریق یادگیری پیچیده ماشین به سطح بالایی از هوشمند سازی ماشین ها ارتقا داده است . اما فارغ از اینکه چه آینده‌ای برای تولید و بازرسی رباتیک در پیش است، شرکت‌ها برای افزایش بهره‌وری و رقابت پذیری راهی جز حرکت به سمت این فناوری‌های رو به رشد نخواهد داشت و آگاهانه است که حرکت خود در این مسیر را با مشاوری مطمئن و با تجربه آغاز نمایند.

کارشناسان شرکت سورین فربد، با بیش از یک دهه تجربه در اجرای پروژه های رباتیک و تخصص در استفاده از هوش مصنوعی ، آمادگی آن را دارند تا طیف گسترده ایی از خدمات را در این حوزه صنعتی ارائه نمایند.

فهرست