مجله سورین فربد

اتوماسیون با ربات ها – چگونه شروع کنیم؟

اتوماسیون با ربات ها

 

اگر به اتوماسیون فکر می کنید و مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، در اینجا یک راهنمای سریع برای اولین قدم های شما در جهت خودکارسازی فرآیندهای تولید آورده شده است.

  • در مورد فرآیندهایی که می خواهید خودکار کنید، تصمیم بگیرید

به امکانات تولید خود نگاه کنید و فرآیندهای مختلفی را که می خواهید خودکار کنید، شناسایی کنید. با ساده ترین و مقرون به صرفه ترین پروژه شروع کنید که در آن حداقل تغییرات باید در خط تولید ایجاد شود. به دنبال فرآیندهای دستی باشید که تکراری هستند و نیازی به تصمیم گیری، تفکر انتقادی یا مهارت انسانی ندارند. عملیات تعمیر و جابجایی ماشین و جابجایی مکان خوبی برای شروع است.

  • تصمیم بگیرید که آیا اجزای مکانیکی در فرآیندها نیاز به تغییر دارند یا خیر

وقتی فرآیندی را خودکار می‌کنید، لزوماً به این معنی نیست که یک ربات با یک گیریپر مستقر می‌شود. اغلب سازندگان باید تغییراتی در اجزای مکانیکی اطراف ربات ایجاد کنند تا بتوانند به طور مداوم محصولات را برای جابجایی به ربات تغذیه کنند. این مهم است که تصمیم بگیرید که آیا چنین تغییراتی باید در تولید شما ایجاد شود یا خیر. اگر چنین است، به این فکر کنید که این تغییرات برای شما چگونه به نظر می رسد و آیا اگر تصمیم به خودکارسازی داشته باشید، هزینه های اضافی وجود خواهد داشت یا خیر. اگر پس از سرمایه گذاری اولیه آماده متحمل شدن هزینه های اضافی هستید، در دراز مدت مزایا و ارزش زیادی دریافت خواهید کرد.

  • فضای موجود در کارخانه را تعیین کنید

به فرآیندهایی که می خواهید خودکار کنید نگاه کنید و تعیین کنید که آیا فضای موجود در کف کارخانه برای استقرار ربات دارید یا خیر. نیازهای خود را در حال حاضر و آینده در نظر بگیرید. اگر فضا کم است، به دنبال راه‌حل‌هایی باشید که کوچک، انعطاف‌پذیر، آسان برای اجرا باشند و فضای زیادی را اشغال نکنند. امروزه راه حل های جمع و جور و سبکی در دسترس هستند که در کوچکترین فضاها جا می گیرند و کارآمد و ایمن عمل می کنند. این به این معنی است که برای اتوماسیون نیازی نیست تا زمانی که در یک کارخانه بزرگتر باشید منتظر بمانید. با راه‌حل‌هایی مانند روبات‌های مشارکتی، می‌توانید از هم‌اکنون شروع کنید، در هزینه‌های ملک صرفه‌جویی کنید و در عین حال تولید خود را افزایش دهید، کسب‌وکار خود را رشد دهید و در بازار خود پیشرو باشید.

اتوماسیون با ربات

  • راه حل های اتوماسیون انعطاف پذیر را انتخاب کنید

اگر محیط تولیدی با حجم بالا با ترکیب کم دارید، به دنبال راه حل های اتوماسیون انعطاف پذیر باشید. ممکن است اکنون در حال تولید همان محصول باشید، اما در آینده ممکن است شرایط تغییر کند، به همین دلیل مهم است که به راه حل هایی نگاه کنید که با کسب و کار شما رشد می کنند. اگر راه‌حل‌های انعطاف‌پذیری را اتخاذ کنید که در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار شما مورد استفاده قرار گیرند، اتوماسیون برای شما ارزش بلندمدتی به ارمغان می‌آورد. اگر به اهداف تجاری کوتاه مدت و بلندمدت خود نگاه کنید، بازده بسیار بیشتری از سرمایه خود دریافت خواهید کرد.

  • کارگران خود را ایمن نگه داریداتوماسیون با ربات

هنگامی که ربات ها را در یک تولید ادغام می کنید، ایمنی کارگران بسیار مهم است. اکثر راه حل های اتوماسیون به حصار ایمنی نیاز دارند تا ربات بتواند در یک منطقه بسته ، دور از کارگرانی که آنها را ایمن نگه می دارند کار کند. به خاطر داشته باشید که حصار کشی می‌تواند هزینه‌ها را افزایش دهد، فضای زیادی را اشغال می‌کند و داشتن سیستم‌‌های حصارکشی می‌تواند فرآیندهای تولید شما را انعطاف‌ناپذیر کند. راه‌حل‌هایی را در نظر بگیرید که نیازی به حصار ایمنی ندارند (موضوع ارزیابی ریسک) به عنوان مثال ربات‌های مشارکتی، که دارای اقدامات ایمنی تایید شده‌ای هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد با خیال راحت در کنار کارگران کار کنند. راه حل های بدون حصار مزایای بسیاری از جمله توانایی کارگران برای ایستادن در کنار ربات برای جلوگیری از خرابی در صورت نیاز به همراه دارند.

  • ارزش اتوماسیون را در نظر بگیرید

هنگام بررسی گزینه های خود به نیازهای آینده خود فکر کنید. به دنبال راه حل هایی باشید که در حال حاضر کارایی در کسب و کار شما ایجاد کند و با کسب و کار شما رشد کند. اتوماسیون به معنای کاهش تعداد کارکنان نیست. این در مورد ادغام فناوری های جدید است که از کارکنان شما پشتیبانی کرده و در کنار آنها کار می کنند. اتوماسیون به شما این امکان را می دهد که یک کسب و کار پایدار ایجاد کرده و رشد دهید، در بازار خود رقابتی تر باشید، هزینه های تولید خود را کاهش دهید و به شما این امکان را می دهد که بارها و بارها محصولی با کیفیت بالاتر تولید کنید. از طریق اتوماسیون مزایای کوتاه‌مدت و بلندمدت دریافت خواهید کرد که بازده سرمایه‌گذاری شما را به حداکثر می‌رساند و ارزش بسیار زیادی برای کسب‌وکارتان در کوتاه‌مدت و بلندمدت به ارمغان می‌آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست