دستگاه شمارش بینایی ماشین

این دستگاه شمارش خودکار عمدتاً برای شمارش محصولات دانه ای استفاده می شود.

یکی از عملکردهای دستگاه شمارش، شمارش تعداد کل است، به عنوان مثال انبار نیاز به شمارش تعداد مواد دریافتی دارد، هدف این است که بررسی کند آیا این مقدار دقیق است یا خیر، از طرف دیگر، در هنگام جابجایی بین فرآیندهای مختلف نیاز به دستگاه شمارش برای شمارش تعداد کل وجود دارد.

یکی دیگر از کاربردهای دستگاه شمارش بینایی ماشین می تواند نرم افزار و ساختار مکانیکی ما را برای شمارش مواد به صورت دسته ای مانند 100 عدد، 200 عدد و غیره ترکیب کند. به عنوان مثال، شرکت های داروسازی برای یک محصول باید در یک بطری 50 عدد قرص قرار دهند یا به عنوان مثال شرکت تولید اتصال دهنده ها که پیچ ها را در جعبه های 2000 عددی تولید می کند، میتواند از دستگاه شمارش جهت تکمیل و تسریع فرآیند ها استفاده کند.

دستگاه شمارش بینایی ماشین

دستگاه شمارش عمدتاً در صنایع پزشکی، اتصال دهنده ها، مواد شیمیایی (قرص های لباسشویی، خمیر دندان یکبار مصرف و غیره)، دانه ها، قطعات الکترونیکی، آب نبات و سایر صنایع کاربرد دارد.

دستگاه شمارش به دستگاه شمارش الکترونیکی و دستگاه بینایی ماشین شمارشی  تقسیم می شود. این دو اصل شمارش باهم متفاوت هستند.

دستگاه شمارش الکترونیکی به دستگاه شمارش فوتوالکتریک نیز معروف است که از سوئیچ فوتوالکتریک برای شمارش استفاده می کند، به سادگی می توان گفت که یک صفحه نور است، هنگامی که ماده ای رد میشود نور را مسدود می کند و برای یک بار شمارش می شود. با این حال، دستگاه شمارش الکترونیکی الزاماتی برای مواد دارد، اگر مواد به یکدیگر چسبیده باشند و سقوط کنند، فقط یکبار نور مسدود می شود و فقط به عنوان یک ماده شمارش میشوند یا اگر یک ماده حلقه ای باشد، دو بار نور مسدود می شود پس به عنوان دو ماده شمرده می شود، بنابراین دقت شمارش زیاد نیست. علاوه بر این، اگر مواد، مواد نفوذپذیر نور، مانند اجسام شفاف باشند، قابل شمارش نیستند.

دستگاه شمارش

دستگاه شمارش بینایی ماشین جدید تر از دستگاه شمارش الکترونیکی است. برای حل برخی از مشکلات و ضعف های ذکرشده­ی دستگاه های شمارش الکترونیکی که امکان شمارش دقیق را ندارند، دستگاه بینایی ماشین شمارشی از دوربین صنعتی برای جمع آوری تصاویر برای شمارش استفاده می کند. مواد چسبیده به هم را نیز می تواند با دقت شمارش کند، علاوه بر این، می تواند مواد حلقه و مواد شفاف را با دقت بیشتری شمارش کند.

کاربردهای دستگاه شمارش قطعات و شرایط اجرایی آن

“محصول من *** است، آیا می توانیم با دستگاه بینایی ماشین، قطعات تولیدی خود را شمارش کنیم ؟” این سوال، اغلب توسط مشتریان ما مطرح می شود. در اینجا ما کاربرد صنعتی ماشین شمارش و وضعیت کاربردی آن را معرفی می کنیم.

دستگاه شمارش بینایی ماشین معمولاً در صنایع زیر استفاده می شود:

قطعات فلزی، مانند: پیچ، مهره، پرچ، توپ های فولادی، قطعات فلزی حلقه، قطعات فلزی شکل و غیره

دستگاه شمارش بینایی

لوازم الکترونیکی مانند: خازن ها، مقاومت ها، فیوزها، تراشه ها، اسیلاتورهای کریستالی و غیره

دستگاه شمارش بینایی ماشین

انواع مختلف رابط، مانند کانکتورها، ترمینال های انتهای سیم، نگهدارنده های پین و غیره

دستگاه شمارش بینایی ماشین

لاستیک و پلاستیک، مانند اورینگ، قطعات پلاستیکی ، نازل گرمایش آب و غیره

دستگاه شمارش بینایی ماشین

لوازم پزشکی، مانند قرص، کپسول، قطره چکان، درپوش لاستیکی، و غیره

دستگاه شمارش بینایی ماشین

محصولات شیمیایی ، مانند ماسک فشرده، خمیر دندان یکبار مصرف، قرص های لباسشویی، خلال دندان و غیره

دستگاه شمارش بینایی ماشین

دانه ها، مانند دانه های سبزیجات، دانه های میوه، دانه های گل و غیره

دستگاه شمارش بینایی ماشین

مواد غذایی، مانند تنقلات بسته بندی شده، تخم مرغ طعم دار شده، آجیل فوفل، آب نبات، غذای منجمد و غیره

دستگاه شمارش بینایی ماشین

لوازم جانبی لباس، مانند دکمه، سر زیپ، بدلیجات و غیره

دستگاه شمارش بینایی ماشین

جواهرات، مانند الماس، سنگ های قیمتی، مروارید، مهره های طلا و غیره

دستگاه شمارش بینایی ماشین

در نتیجه، تا زمانی که اندازه مناسب باشد، می توان آن را به طور مساوی روی نوارنقاله یا ویبراتور پخش کرد که برای شمارش خودکار توسط دستگاه بینایی مناسب است. که این موضوع ربطی به وزن ندارد و فقط به اندازه و حالت افتادن قطعات میتواند بستگی داشته باشد.

محدوده اندازه

محدوده اندازه قطعات در 0.5-100 میلی متر است، این داده ها مقدار مطلق نیستند. ما وضعیت قطعات خاص هر مشتری را تجزیه و تحلیل و آزمایش خواهیم کرد تا طرح سفارشی خاص را ارائه دهیم.

آیا برای شمارش، قطعه باید در حرکت باشد؟ اگر محصول حساس باشد و نباید بیفتد چه کاری باید انجام داد؟ مدل‌های معمولی برای شمارش، به حرکت و افتادن مواد نیاز دارند.

اگر محصول نیاز به محافظت در برابر آسیب داشته باشد، با تغییر مواد صفحه ارتعاشی و افزودن پرده های لاستیکی در کانال و کاهش سرعت افتادن، حفاظت ضد افتادن را ارائه می دهیم. اگر مواد کاملاً عاری از هرگونه سقوط باشد، می توان از دستگاه شمارش ثابت استفاده کرد.

فهرست