مجله سورین فربد

ربات‌های جوشکاری صنعتی، سودبخشی و بهره وری شما را بهبود می‌بخشند.

رباتهای جوشکاری

بر اساس گزارش Intrado GlobeNewswire، اندازه بازار جهانی جوشکاری رباتیک در سال 2018 5.5 میلیون دلار ارزش گذاری شد و پیش بینی می شود تا سال 2026 به 10.5 میلیون دلار برسد و از سال 2019 تا 2026 با CAGR 8.7 درصد رشد کند.این آمار تصادفی داده نشده‌اند، زمانی که بازار، صنعت 4.0 را پیاده‌سازی می‌کند، تولیدکنندگان به دنبال روش‌هایی برای بهبود کارها از طریق اتوماسیون هستند. با توجه به عدم کمبود تجهیزات جوشکاری رباتیک، سرمایه‌گذاری سنگین توسط صنایع گوناگون روی تکنولوژی جوشکاری رباتیک را برای توسعه بیش‌تر، تشویق کرده‌است.

رباتهای جوشکاری

اتوماسیون یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است که صرفه جویی در هزینه آن به صورت یکباره دیده نمی‌شود، بلکه به صورت تدریجی در طول عمر ربات می‌توان به صرفه‌بودن آن را دید. بهبود سودآوری، با توان محاسبه بازگشت سرمایه سیستم اتوماتیک‌شده، آغاز می‌شود. معمولا  بازگشت سرمایه در یک دوره 2-3 ساله اتفاق می افتد. همین که بازگشت سرمایه بدست می‌آید، اکنون سیستم به طور مستقیم سودآوری یک کسب و کار را با کارایی، قابلیت اطمینان و کنترل کیفیت آن، بهبود می‌بخشد.

ربات‌های جوشکاری صنعتی هنگامی که با فرایندهای کار دستی مقایسه شوند، سریع‌تر هستند. به طور معمول صنعت محاسبه می‌کند که یک جوشکار روباتیک از نظر کارایی، 3.5 برابر جوشکاری دستی است. این میزان برابر با 85 درصد افزایش کارایی برای یک کسب و کار در هنگام کاربرد یک سیستم اتوماتیک است.

این افزایش با در نظر گرفتن اثری که سیستم اتوماتیک بر کیفیت کلی جوش دارد، بیش‌تر نیز می‌شود. سیستم‌های رباتیک همزمان که سریع‌تر از همتایان دستی خود هستند، می‌توانند در هر بار کار کردن، کیفیت جوش را تضمین ‌کنند، هرگز خطا نخواهند کرد و همیشه نتیجه‌ای یکنواخت و تمیز به دست می‌آورند.

در یک کارگاه دستی، یک اپراتور ممکن است به اشتباهات زیادی دچار شود، در بیش‌تر موارد تصمیم می‌گیرد که اشتباه را با انجام دوباره آن با جوشکاری، بپوشاند. این کار زمان جوشکاری را افزایش می دهد و همچنین موجب هدر رفت منابع نیز می‌شود. از آن جا که یک سیستم جوش اتوماتیک در اولین تلاش خود به نتیجه درستی می‌رسد، سیستم‌های رباتیک از جنبه منابع و خطاهای کنترل کیفیت، باعث صرفه‌جویی در هزینه تولیدکنندگان می‌شوند – که به طور مستقیم بر سودآوری محصول نیز اثر می‌گذارد.رباتهای جوشکاری

یکی از جنبه‌های دیگر مهم اثرگذار بر سودآوری و بهره وری جوشکاری، زمان سپری‌شده برای خودِ فرایند جوشکاری است. بررسی‌ها نشان داده‌است که برای جوشکارهای دستی، فقط 30 تا 40 درصد از زمان، برای جوشکاری سپری می‌شود. دیگر کارهای درگیر در فرآیند جوشکاری مانند جابجایی، تمیزکاری، گرمایش و سرمایش نزدیک به 60 تا 70 درصد از زمان اپراتور را به خود اختصاص می‌دهند. از طرف دیگر، سیستم‌های جوشکاری رباتیک برای مواردی مانند تمیزکاری و گرمایش یا سرمایش به حداقل زمان توقف، نیاز دارند. که این امکان را برای ربات جوشکاری فراهم می‌کند که بیش‌تر زمان خود را در مرحله تولید سپری کند.

کاربرد ربات‌های جوشکاری، افزایش سودمندی در خطوط جوش را تضمین می‌کند. همچنین، سیستم‌های خودکار منجر به کاهش آسیب‌های شدید ناشی از کار می‌شوند، در سرعت و دقت انجام سفارش، بهبود ایجاد می کنند و همراه با کاهش هزینه‌ها، زمان کار (مفید) را کاهش می‌دهند. همچنین این تکنولوژی موجب بهبود فضای‌کار می‌شود و به طور کلی سودآوری و سودمندی کسب‌وکارهایی را که به اندازه کافی برای پیاده‌سازی این تکنولوژی هوشمند هستند، بهبود می‌بخشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست