مجله سورین فربد

اندازه گیری مته با دقت بالا با استفاده از دوربین

اندازه گیری مته

امروزه روبات‌های صنعتی در بسیاری از صنایع خود را به خوبی تثبیت کرده اند و معمولاً با  سیستم‌های پیشرفته ی تولید مرتبط هستند. با این حال، صنعت هوافضا هنوز هم به شدت به کار دستی ماهر متکی است. یک مانع کلیدی برای پذیرش ربات‌ها عدم دقت بوده است، اما با ادامه افزایش پیشرفت فناوری ربات ها،دقت آنها نیز افزایش یافته است،در نتیجه پیش‌بینی می‌شود که شاهد افزایش روزافزون استفاده از اتوماسیون در صنعت هوافضا باشیم.

در تولید هواپیما، بسیاری از مراحل اتوماتیک نیستند،  این به این معنی ست که برای تولید هواپیما عملیات های دستی زیادی مورد نیاز است. یکی از این چالش ها در مونتاژ هواپیما، اندازه گیری دقیق مته ها پیچیده است که نیاز به دقت و تکرارپذیری بالایی دارد. یک سیستم بینایی میتواند که امکان عملکرد دستی و خودکار با یک ربات مشترک را فراهم ‌کند و از اندازه‌گیری بسیار دقیق مته‌ها اطمینان ‌دهد.

با توجه به پیچیدگی مته ها، برخی از اندازه گیری های بسیار خاص و فاکتورهای کلیدی ، از جمله کنترل نور محیط، کنترل نویز، EMI، ارتعاشات و سایر جنبه های ذاتی محیط های صنعتی تا وضوح 8 میکرون باید در نظر گرفته شوند.

اندازه گیری مته

در مونتاژ هواپیما، بسیاری از فرآیندهای ساخت هنوز خودکار نیستند، اما با فناوری های پیشرفته، اتوماسیون در صنعت هوافضا دقیق تر و قابل اعتمادتر می شود.

اندازه گیری مته با ماشین بینایی

نتیجه

امروزه سیستم‌های بینایی ماشین و روبات‌های با دقت بالا، حفاری دقیق را برای تولید قطعات در هواپیماها و فضاپیماها ممکن می‌سازد.در این روش عوامل مهمی مانند سرعت، دقت و تکرار اندازه‌گیری‌ها با فناوری‌های دوربین با وضوح بالا مورد بررسی قرار می‌گیرند و سیستم بینایی را قادر می‌سازد تا نتایج ثابتی را با دقت زیر پیکسل در کمتر از یک ثانیه به دست آورد و عملکرد انسان را به این که اپراتور به سادگی مته را بگیرد، آن را روی فیکسچر قرار داده و یک دکمه را فشار دهد، به حداقل می رساند. این سیستم نتایج را روی صفحه نمایش می دهد و آنها را برای اینده ثبت می کند و امکان تکرارعملیات را فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست