مجله سورین فربد

تحول در روش های تولید محصولات زیبایی با استفاده از فناوری بینایی ماشین

فناوری بینایی ماشین در صنعت زیبایی

امروزه سیستم های بینایی ماشین، کنترل کیفیت در بسیاری از بخش های صنعتی مورد استفاده قرار گرفته اند. این سیستم ها  دارای تجهیزات اسکن دوربین با کیفیت بالا هستند که می توانند بین رنگ ها، خطوط و کدهای مختلف تمایز قائل شوند، که این ویژگی ها باعث میشود تا اکنون در بخش های مختلفی مانند داروسازی، خودروسازی، تولید مواد غذایی و الکترونیک مورد استفاده قرار گیرند.

علاوه بر این، سیستم‌های بینایی ماشین می‌توانند در تولید محصولات ارایشی و بهداشتی  کاربردهای فراوانی داشته باشند.

کنترل کیفیت در بخش زیبایی

شرکت هایی که این روزها محصولات ارایشی و بهداشتی را تولید می کنند، باید 100 درصد توجه خود را بروی کنترل کیفیت محصولات خود متمرکز کنند. چرا که، فشار روزافزونی از سوی مشتریان و مصرف‌کنندگان بر تولیدکننده وارد می‌شود تا محصولی با کیفیت لازم ارائه شود.

در این راستا، سیستم‌های بینایی ماشین به طور فزاینده‌ای در بخش زیبایی به کار گرفته می‌شوند تا تولیدکنندگان از کیفیت محصولات مربوطه قبل از ورود محصولات به بازار اطمینان حاصل کنند.

اپراتورهای بخش زیبایی به خوبی می دانند که یک محصول آرایشی با ترکیب نادرست یا رنگ ناسازگار می تواند مصرف کننده را برای همیشه از استفاده از یک برند زیبایی دور کند. که بینایی ماشین میتواند این مشکل را به صورت کامل بر طرف کند.

فناوری بینایی ماشین-در صنایع زیبایی

یکپارچگی و سازگاری

سیستم‌های بینایی ماشین امروزی گونه‌ای طراحی شده‌اند که مستقیماً با انواع ماشین‌آلات و فرآیندهای تولیدی که در حال حاضر در این بخش وجود دارند یکپارچه شوند.

در بخش زیبایی، سرعت تولید بسیار قابل توجه است و در عین حال باید استانداردهای تمیزی مانند آزمایشگاه حفظ شود. علاوه بر این،نرم افزار به کمک دوربین‌ها کنترل کیفیت انجام می دهند، چرا که این کار محصول نهایی را عاری از هر گونه خطا می کند.

برای مثال روش هایی که در انها می توان از سیستم های بینایی ماشین برای کنترل در این بخش استفاده کرد، تأیید تعداد و تاریخ، بازرسی آلودگی سطح ، تأیید رنگ و…  هستند.

چرا باید از سیستم های بینایی ماشین برای بازرسی خودکار استفاده کنیم؟

سیستم‌های بینایی ماشین سرعت، دقت و انعطاف‌پذیری لازم را به تولیدکنندگان ارائه می‌دهند. سرمایه‌گذاری در سیستم‌های بینایی ماشین به تولیدکنندگان این امکان را می‌دهد تا از صحت انجام فرآیندهای تولید و کنترل کیفیت محصول خود،اطمینان حاصل نمایند.

علاوه بر این، خودکار کردن بازرسی ها به کمک بینایی ماشین در مقایسه با عملیات دستی نه تنها وسیله ای برای صرفه جویی در هزینه هاست، بلکه برای بهبود کل فرآیند، صرفه جویی در زمان و رساندن آن به سطح کیفیت بالاتر است.

به بیان دیگر، بسیاری از تولیدکنندگان محصولات آرایشی آینده نگر اکنون سیستم های کنترل بینایی خودکار را چیزی شبیه به تغییر بازی در صنعت می دانند. در واقع، شرکت هایی که در این فناوری سرمایه گذاری نمی کنند، در نهایت از شرکت هایی که سرمایه گذاری می کنند، عقب می مانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست